Yhdistys

Jyväskylän Kansanmusiikkiyhdistys ry – tutummin vain KaMu – on Keski-Suomen Kansanmusiikkiyhdistykseen kuuluva yhdistys, jonka tarkoitus on tukea ja edistää paikallisen kansanmusiikin harrastusta.
Jyväskylän Kansanmusiikkiyhdistys järjestää lasten pelimannikerhoja Puuppolan koululla, Keski-Palokan koululla, sekä Pelimannitalolla.

Yhdistys järjestää säännöllisesti kansanmusiikkikonsertteja, joissa esiintyy yhdistyksen omien ryhmien lisäksi valtakunnallisesti eturivin kansanmuusikkoja. Yhdistys järjestää kansanmusiikin opetusta myös Jyväskylän kansalaisopiston alaisuudessa.

Jäseneksi

Liity jäseneksi Jyväskylän Seudun Kansanmusiikkiyhdistykseen. Liittymällä kannatat kansanmusiikin harrastusta Jyvässeudulla.
Täytä ja lähetä oheinen jäsentietolomake. Maksa jäsenmaksu 20€ tilille FI75 5290 0220 2104 60 ja laita viestiksi jäseneksi liittyvän nimi.

Lisäksi tarjonnasta löytyy aikuisille tarkoitettu kansanmusiikkiyhtye Kvartti, joka on pelimannimusiikkia, erityisesti keskisuomalaista kansanmusiikkia soittava aikuisten ryhmä, joka esiintyy aktiivisesti. Myös Kvartin toiminta tapahtuu Jyväskylän kansalaisopiston kautta. Opettajana toimii Tiia Pennanen. Pelimannitalon suojissa harjoittelee myös useita muita kansamusiikkiyhtyeitä, kuten Kuokkalan pelimannit, Karin Parhaat ja Seljanka.